نماد سایت هوشمند اسپرت

تی آر ایکس یا پیلاتس؟

تی آر ایکس یا پیلاتس؟ بیشتر اشخاص فرق این دو ورزش‌ را نمی دانند و برایشان این پرسش پیش‌ می آید که کدام ورزش‌ برای تن و صحت جسمانی آنها به درد بخور است . ما در این بخش خصوصیاتی از این ورزش ها را پیش روی شما قرار می دهیم تا خود بتوانید مناسب ترین را انتخاب نمائید . اما به علت وجود مغایرت در این دو شاخه ی ورزشی ، تعیین گشتن یکی از آنها نیاز به آگاهی زیادتری دارا است با ما همراه باشید در هوشمند اسپرت

تی آر ایکس چه چیزی است ؟

Trx مخفف Total Body Resistance Exercise است . که اسباب ورزش‌ آن ، بند تی‌ار‌ ایکس است و این ورزش توسط این بند استوار می گردد و سنگینی شما اعمال خواهد شد و به این دلیل که با دستگاه ویژه ای سر و کار‌ ندارید احتمال آسیب دیدن در این ورزش‌ در مقابل ورزش‌های‌ دیگر اندک می باشد . کش تی آر ایکس به سقف متصل خواهد شد و تمام عضلات را درگیر می نماید و موجب چربی سوزی چند برابر‌ خواهد شد . این که همه عضلات را درگیر‌ می کند یک برتری خواهد بود که همه قامت را تقویت می نماید و اسقامت تن را خیلی زیاد می کند .

بیشتر ورزشکاران برای استوارسازی و افزایش یافتن استقامت تن در کنار ورزش‌ ماهرانه خود از تی ار ایکس بکارگیری می کنند .

ولی نکته مهم این است که احتمالا تی آر ایکس به تنهایی نتواند موجب کاستن وزن مورد نظر گردد و ضروری خواهد بود که به طور حتم در پهلو تی آر ایکس ، یک ورزش‌ هوازی از جمله پیاده روی ، خیز با تردمیل را هم آزمایش بکنید تا بتوانید به وزن موردنظرتان برسید .

تی آر ایکس یا پیلاتس؟

خصوصیات ورزش تی آر ایکس چیست ؟

✅ انعطاف پذیری تن به یاری این ورزش بیشتر می گردد .

✅ قابلیت حفظ تعادل را در شما بیشتر خواهد کرد .

✅ امکان ظهور صدمه های ورزشی در آن بسیار اندک است .

✅ این ورزش‌ قدرت عضله ها و اندازه آن‌ها را بیشتر می کند.

تی آر ایکس یا پیلاتس؟

پیلاتس چیست ؟

ورزش پیلاتس یکی از تمرینات یا خوب تر است بگوییم شاخه های ورزشی متصل با صحت می باشد که در ﺳﺎل ١٩٢٠ به وسیله ژوزف هوبرتوس پیلاتس اختراع گشته است . اﯾﻦ ورزش در شروع به وسیله ژوزف ﭘﯿﻼﺗﺲ ﻋﻠﻢ ﮐﻨﺘﺮل ﺑﺪن اسم ﮔﺬاری گشته ﺑﻮد‌ ﮐﻪ‌ بعد از ﻣﺮگ این شخص ﺑه علت بزرگداشت و نگهداری ﯾﺎد و ﺧﺎطﺮه‌ او به وسیله ﺑﺎزﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻧﺶ ﺑﻪ اسم ﭘﯿﻼﺗﺲ مرسوم ﺷﺪ.

ورزش پیلاتس در عصر جدید یکی از طرح های ورزشی خیلی معروف در تمام جهان می باشد . ولی چه چیزی موجب شده که امروزه این ورزش تا این حد معروفیت پیدا‌ نماید و مشهور گردد ؟

ورزش پیلاتس بدون حجیم نمودن عضلات بر پرقدرت نمودن و انعطاف پذیری تن اثربخشی داراست و بر همگی اعضای بدن اثر می گذارد . این ورزش‌ را برای تناسب‌ اندام‌ و کم گشتن وزن خیلی توصیه می گردد .

تی آر ایکس یا پیلاتس؟

خصوصیات ورزش‌ پیلاتس چیست‌ ؟

✅ هر ۵ دقیقه اعمال پیلاتس ۳۰ کالری انرژی می سوزاند.

✅ این ورزش‌ موجب از میان بردن قوس کمر خواهد شد .

✅ پیلاتس به شما یاری می‌کند که روی حرکت‌‌هایتان‌ تمرکز‌ نمایید و اضطراب را کم می کند.

حالا که این دو ورزش را به درستی می شناسید انتخاب با شما خواهد بود که کدامیک ورزش برای شما شایسته تر بوده است . حتما باید ببینید کدامین خصوصیت ها برای شما مهم تر خواهد بود . تا بتوانید تعیین بهتری داشته باشید.

خروج از نسخه موبایل