رژیم‌ غذایی مناسب‌ در ورزش ایکس بادی

رژیم‌ غذایی مناسب‌ در ورزش ایکس بادی چیست‌ ؟ در شیوه ایکس بادی همچنین نظیر باقی سبک های ورزشی موقعی می توان‌ به حصول اهداف تناسب‌ اندام‌ و لاغری‌ متوقع بود‌ که به ارکان اصلی آن از جمله داشتن نظام غذایی خوب دقت گردد . در هوشمند اسپرت با ما همراه باشید تا درزمینه ارکان اصلی تغذیه‌ شایسته در هنگام اعمال تلاش های ورزشی در ایکس بادی آگاه شوید .

استفاده از نظام غذایی خوب به میزان تلاش های ورزشی اهمیت‌ خواهد داشت و حتی امکان‌پذیر خواهد بود در صورتی که تنها ماده‌ها غذایی سزاوار پس از ورزش‌ وصول نکند حتی دستخوش صدمه گردد .به همین علت خواهد بود که ورزشکاران ماهر و مربیان در وقت تمرین و ارتکاب تمارین به این قسمت ارزش مخصوصی می دهند . پس پیش از آغاز شیوه ایکس بادی حتما در این ارتباط با اشخاص باتجربه این عرصه مشاوره نمائید .

رژیم غذایی و لاغری با ورزش ایکس بادی

مواد انرژی‌زا مورد‌ احتیاج برای ورزش‌ ایکس بادی کدام‌ اند ؟

۱ . سوخت و ساز‌ زیاد درخواست تن را به جانشین گشتن ماده‌ها غذایی بیشتر می نماید . آشامیدن مایعات خصوصاً آب با دقت به از دست رفتن‌ آب تن احتیاج خواهد بود . استعمال درست مایع‌ جات و آب پیش ، هنگام و پس از تمرین های ایکس بادی همچنین نباید فراموش گردد تا به تن صدمه وارد گردد .آب پرتقال همچنین حایز مقدارها بسیاری هیدروکربن خواهد بود و می شود آن را در تایم ادا تلاش های ورزشی استفاده نمود زیرا در شیوه ایکس بادی به هیدروکربنها همچنین احتیاج خواهد بود .

۲ . از دیگر ماده‌ها غذایی مورد‌ احتیاج تن در وقت اجرا تلاش های ورزشی فیبرها می باشند که در ایکس بادی با دقت به کالری سوزی بیشتر این احتیاج افزون‌تر می باشد پس حتما در سبد‌ غذایی خودتان انواع سبزی‌های‌خوردنی ، نان و غلات را از خاطر نبرید .

رژیم‌ غذایی مناسب‌ در ورزش ایکس بادی

رژیم‌ غذایی مناسب‌ در ورزش ایکس بادی

۳ . بافتهای عضله ای در برخی موارد در تایم اعمال پرکاری های ورزشی گرفتار صدمه می گردد دریافت‌ منبع‌های پروتئین به ترمیم دوباره آنها یاری بسیاری می نماید .از دیگر امتیازات دریافت‌ منبع‌های پروتئین این خواهد بود که سبب ازدیاد جذب‌ آب از رود‌ه ها‌ می شود و عملکرد آن شتاب روال جذب‌ از عضله های تن خواهد بود ، به اضافه اینکه نمی توان‌ از اثربخشی بدست‌آوردن پروتئین بر سلامت مجموعه ایمنی‌ صرفنظر نمود .

۴ . کاربرد ماده‌های غذایی دربردارنده کربوهیدرات همچنین بایستی در دستور‌ عمل افرادی که با شیوه ایکس بادی ورزش‌ می کنند قرار گیرند . ذخیره های کربوهیدرات به ازدیاد توان های شخص و سوخت‌وساز(بدن) امداد فراوانی می نماید که عملکرد آن کالری سوزی خوب تر و سرعت روال لاغری‌ خواهد بود .هم چنین‌ پس از جلسه های ایکس بادی ، ماهیچه ها تا ۴۸ ساعت بعد‌ ریکاوری و بازیابی می گردند که احتیاج به استفاده کالری دارند .مربی همچنین به ورزشکاران سفارش می نماید برای اینکه برای ادا تمارین ایکس بادی توان داشته باشند حتما منبع‌های کربوهیدرات را از خاطر نبرند به علت اینکه وصول منبع‌های کربوهیدرات همچون میوه‌ها‌ و آب میوه‌ پس از ورزش‌ نمودن منتهی به اندوخته سازی مجدد گلیکوژن خواهد شد .

۵ . موز از دیگر میوه‌هایی‌ خواهد بود که برای پیش و پس از ورزش‌ استفاده آن پیشنهاد می گردد . بی‌تردید با دقت به مقدارهای بالای گلوکز و قند‌های‌ آن عالی خواهد بود اشخاص گرفتار به دیابت مواظب باشند.

۶ . آجیل‌ ، کره‌ بادام زمینی‌ ، روغن‌ ماهی ، روغن زیتون ، روغن‌ نارگیل همچنین منبع‌های اسید چرب‌ به شمار می روند که در ترشح‌ هورمون تستوسترون و دیگر هورمونهای ماهیچه ساز‌ نقش‌ فراوانی دارند . پس چنانچه تمایل دارید روال ماهیچه سازی شما شتاب یابد میل کردن این ماده‌ها غذایی را از خاطر نبرید .

مطالب بیشتر از ورزش ایکس بادی

رژیم‌ غذایی مناسب‌ در ورزش ایکس بادی

وبلاگ

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *