مقدار مصرف آب در ورزشکاران

مقدار مصرف آب در ورزشکاران – پیش از تمرین ، موقع تمرین‌ و پس از آن چقدر آب بنوشیم؟ با ما همراه باشید در هوشمند اسپرت

پس از ۲۰ دقیقه دویدن‌ آرام آغاز به عرق‌ نمودن می‌کنید ، عطشان می شوید و بتدریج حس خستگی‌ در شما ظاهر می گردد . مشکل‌ از کجاست ؟ پاسخ به احتمال‌ فراوان این خواهد بود که علائم کم آبی تن نمایان شده است . ازدیاد فعالیت‌ بدنی‌ و گرمای هوا‌ به صورت فراگیر موجب ازدیاد کم آبی تن می‌شوند و احتیاج به استفاده آب در ورزشکاران حس می گردد .

عطشان نشدن در هنگام تمرین‌ نمی‌تواند نشانه‌ای بر عدم ظهور کم آبی گردد . پاسخ‌ تن به ترغیب عطش در مقابل گشنگی خیلی کمتر خواهد بود و پاسخ‌ به ترغیب عطش در لحظه اعمال فعالیت‌ جسمی و تمرین‌ به شدت‌ کسر می‌یابد . به این دلیل الزاماً باید به صورتی برنامه‌ریزی‌ نمائید که در لحظه تمرین‌ به صورت منظم آب بنوشید . حتی درصورتی‌که حس عطش نکنید .

مقدار مصرف آب در ورزشکاران

مقدار مصرف آب در ورزشکاران

مقدار استفاده آب در ورزشکاران

پیش از تمرین‌ : ۲ ساعت پیش از تمرین‌ دست‌کم ۳ فنجان آب بنوشید . نصف‌ تا یک لیوان‌ هم فوری پیش از تمرین‌ .

در لحظه تمرین‌ : در لحظه تمرین‌ باید هر ۲۰ تا ۱۵ دقیقه به میزان یک لیوان‌ آب بنوشید . اگرچه این مبحث در نخست اندکی مشکل به نظر‌ می رسد با سپری شدن چند هفته تن شما به این مبحث عادت‌ می نماید .

پس از تمرین‌ : پس از تمرین‌ تن به سبب عرق کردن به آب احتیاج خواهد داشت تا آب از دست رفته در هنگام تمرین‌ را جبران‌ نماید . به نسبت هر کیلوگرم وزنی که پس از تمرین‌ کم می نمائید یک فنجان آب بنوشید .

مقدار مصرف آب در ورزشکاران

مقدار مصرف آب در ورزشکاران

به طور معمول در هوای گرم و نمناک به آب زیادی احتیاج دارید ولی از یاد نبرید که کم آبی حتی در هوای سرد‌ هم رخ خواهد داد زیرا شما آب فراوانی را از روش عرق کردن و دم‌وبازدم از دست می‌دهید . پس در هوای خیلی سرد‌ هم به اندازه لازم آب بنوشید حتی چنانچه عطشان نیستید .

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *