تی آر ایکس یا پیلاتس؟ بیشتر اشخاص فرق این دو ورزش‌ را نمی دانند و برایشان این پرسش پیش‌ می آید که کدام ورزش‌ برای تن و صحت جسمانی آنها به درد بخور است . ما در این بخش خصوصیاتی از این ورزش ها را پیش روی شما قرار می دهیم تا خود بتوانید مناسب ترین را انتخاب نمائید . اما به علت وجود مغایرت در این دو شاخه ی ورزشی ، تعیین گشتن یکی از آنها نیاز به آگاهی زیادتری دارا است با ما همراه باشید در هوشمند اسپرت

تی آر ایکس چه چیزی است ؟

Trx مخفف Total Body Resistance Exercise است . که اسباب ورزش‌ آن ، بند تی‌ار‌ ایکس است و این ورزش توسط این بند استوار می گردد و سنگینی شما اعمال خواهد شد و به این دلیل که با دستگاه ویژه ای سر و کار‌ ندارید احتمال آسیب دیدن در این ورزش‌ در مقابل ورزش‌های‌ دیگر اندک می باشد . کش تی آر ایکس به سقف متصل خواهد شد و تمام عضلات را درگیر می نماید و موجب چربی سوزی چند برابر‌ خواهد شد . این که همه عضلات را درگیر‌ می کند یک برتری خواهد بود که همه قامت را تقویت می نماید و اسقامت تن را خیلی زیاد می کند .

بیشتر ورزشکاران برای استوارسازی و افزایش یافتن استقامت تن در کنار ورزش‌ ماهرانه خود از تی ار ایکس بکارگیری می کنند .

ولی نکته مهم این است که احتمالا تی آر ایکس به تنهایی نتواند موجب کاستن وزن مورد نظر گردد و ضروری خواهد بود که به طور حتم در پهلو تی آر ایکس ، یک ورزش‌ هوازی از جمله پیاده روی ، خیز با تردمیل را هم آزمایش بکنید تا بتوانید به وزن موردنظرتان برسید .

تی آر ایکس یا پیلاتس؟

تی آر ایکس یا پیلاتس؟

خصوصیات ورزش تی آر ایکس چیست ؟

✅ انعطاف پذیری تن به یاری این ورزش بیشتر می گردد .

✅ قابلیت حفظ تعادل را در شما بیشتر خواهد کرد .

✅ امکان ظهور صدمه های ورزشی در آن بسیار اندک است .

✅ این ورزش‌ قدرت عضله ها و اندازه آن‌ها را بیشتر می کند.

تی آر ایکس یا پیلاتس؟

تی آر ایکس یا پیلاتس؟

پیلاتس چیست ؟

ورزش پیلاتس یکی از تمرینات یا خوب تر است بگوییم شاخه های ورزشی متصل با صحت می باشد که در ﺳﺎل ١٩٢٠ به وسیله ژوزف هوبرتوس پیلاتس اختراع گشته است . اﯾﻦ ورزش در شروع به وسیله ژوزف ﭘﯿﻼﺗﺲ ﻋﻠﻢ ﮐﻨﺘﺮل ﺑﺪن اسم ﮔﺬاری گشته ﺑﻮد‌ ﮐﻪ‌ بعد از ﻣﺮگ این شخص ﺑه علت بزرگداشت و نگهداری ﯾﺎد و ﺧﺎطﺮه‌ او به وسیله ﺑﺎزﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻧﺶ ﺑﻪ اسم ﭘﯿﻼﺗﺲ مرسوم ﺷﺪ.

ورزش پیلاتس در عصر جدید یکی از طرح های ورزشی خیلی معروف در تمام جهان می باشد . ولی چه چیزی موجب شده که امروزه این ورزش تا این حد معروفیت پیدا‌ نماید و مشهور گردد ؟

ورزش پیلاتس بدون حجیم نمودن عضلات بر پرقدرت نمودن و انعطاف پذیری تن اثربخشی داراست و بر همگی اعضای بدن اثر می گذارد . این ورزش‌ را برای تناسب‌ اندام‌ و کم گشتن وزن خیلی توصیه می گردد .

تی آر ایکس یا پیلاتس؟

تی آر ایکس یا پیلاتس؟

خصوصیات ورزش‌ پیلاتس چیست‌ ؟

✅ هر ۵ دقیقه اعمال پیلاتس ۳۰ کالری انرژی می سوزاند.

✅ این ورزش‌ موجب از میان بردن قوس کمر خواهد شد .

✅ پیلاتس به شما یاری می‌کند که روی حرکت‌‌هایتان‌ تمرکز‌ نمایید و اضطراب را کم می کند.

تی آر ایکس یا پیلاتس؟

حالا که این دو ورزش را به درستی می شناسید انتخاب با شما خواهد بود که کدامیک ورزش برای شما شایسته تر بوده است . حتما باید ببینید کدامین خصوصیت ها برای شما مهم تر خواهد بود . تا بتوانید تعیین بهتری داشته باشید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *