تمرینات اینتروال چیست‌

تمرینات اینتروال چیست‌ و چگونه سبب چربی سوزی می گردد ؟ تمرینات اینتروال برای چربی سوزی فوری و امداد به کاهش‌ وزن‌ کامل ترین گزینه خواهد بود . ولی ممارست اینتروال به چه‌علت سریع‌ترین روش برای چربی سوزی می باشد ؟ آیا ممارست اینتروال حقیقتاً به کاهش‌ وزن‌ یاری می نماید ؟ در امتداد می‌خواهیم به صورت کامل شما را با تمرینات اینتروال آشنا‌ کنیم و بگوییم به طور دقیق بایستی چه کاری‌ انجام‌ دهید با ما همراه باشید در هوشمند اسپرت

تمرینات اینتروال چیست‌ ؟

تمرینات اینتروال (Interval Training) گونه ای از تمرینات فیزیکی جسمی خواهد بود که بر اساس تحول قدرت تمرین‌ اجرا می گردد . شگفت آور خواهد بود بدانید که اینتروال گونه مخصوصی از تمرینات کاردیو می باشد . کاردیو به ورزش‌‌هایی‌ که سیستم‌ قلبی عروقی را کارآمد می کند می گویند ، یعنی سبب ازدیاد ضربان‌ و زیادتر شدن گردش‌ خون میگردد .

حقیقتا در این شیوه ممارست ، شما قدرت ورزش‌ خود‌ را از توانایی پایین‌ به فوق و از فوق به پایین‌ به صورت متناوب تحول می‌دهید . به‌طورمثال 2 دقیقه دویدن‌ با قدرت 70 درصدی و پس‌ازآن 2 دقیقه با قوا 100 درصدی .

این گونه ممارست ، اکثرا در ورزش‌‌های‌ قلبی عروقی مثل دوچرخه‌سواری ، پیاده‌روی و… اجرا می گردد منتها رویت می‌شود‌ که در شاخه های دیگر هم ، مربی ها از این راه استفاده می‌برند . الزاماً باید دقت داشت که اکثراً بخش پر فشار‌ ممارست کوتاه‌تر می باشد و افزون‌تر بر استوارسازی سیستم‌ بی‌هوازی تن تاًثیر خواهد داشت و بخش کم فشار‌ همچنین بر سیستم‌ هوازی تن اثرگذار خواهد بود .

تمرینات اینتروال چیست‌

تمرینات اینتروال چیست‌

فواید تمرینات اینتروال چیست‌ ؟

افزایش سوخت‌وساز(بدن) به علت زیاد شدن احتیاج به اکسیژن حتی پس از ممارست که علت سوختن‌ کالری و چربی ، پس از ممارست خواهد بود .
تمرینات HIIT به تایم کمتری نیاز خواهد داشت و به سادگی امکان اعمال خواهد داشت . این یعنی درصورتی‌که وقت بسنده برای ممارست ندارید این تمرینات گزینش مناسبی است . برای‌اینکه هم‌ تایم کمتری نیاز دارید و هم اینکه در هر مکانی امکان ایفا خواهد داشت .
تمرینات HIIT لزومی به دستگاه ویژه ای ندارند . چنانچه نمی توانید به سالن ورزشی بروید و یا دمبل و اسباب دیگر ورزشی در دسترس نبوده با بکارگیری از وزن‌ بدنتان قادر خواهید بود این تمرینات را اعمال کنید .

تمرینات اینتروال چیست‌

تمرینات اینتروال چیست‌

تمرینات اینتروال و چربی سوزی تن

تمرینات اینتروال برای‌چه کامل ترین گزینه برای چربی سوزی می باشد ؟ ممارست های جسمی تناوبی تنشی یکی از کاملترین سبک های تمرینی برای سوزاندن‌ چربی با حداقل ترین تلاش قلبی می باشد . ممارست های جسمی تناوبی تنشی یا HIIT طریقه تمرینی بی‌اندازه اثرگذاری خواهد بود که برای کاستن چربی تن ، ازدیاد شتاب ، ازدیاد VO2 MAX (بیشترین ارزش صرف اکسیژن در طول ممارست را (VO2 max) می‌گویند) مصرف دارد؛ و به علاوه تنها 20 دقیقه از زمان ممارست شما را احتیاج خواهد داشت .

بسیاری از تفحص ها مثل تحقیقات دانشگاه لاوال ، عنوان می کنند که ممارست های جسمی تناوبی تنشی با قدرت زیاد به اشخاص امداد می نماید تا 9 برابر‌ بیشتر‌ از‌ ورزش های سنتی چربی بسوزاند . محققین معتقدند که ممارست های جسمی تناوبی تنشی به علت های پایین سبب ازدیاد چربی سوزی خواهد شد :

افزایش شتاب سوخت‌ و ساز‌ به وقت 24 ساعت پس از ورزش؛
بهبود حساسیت‌ به انسولین در عضله ها و کمک به تن در جذب‌ بهتر ماده‌های غذایی؛
افزایش توانمندی سوزاندن‌ چربی با عضله ها
افزایش مقدار هورمون رشد؛

تمرینات اینتروال چیست‌

تمرینات اینتروال چیست‌

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *