آشنایی با تی آر ایکس و ابزار‌ آن : در سال های اخیر تی آر ایکس و بدنسازی دو ورزش‌ محبوب شده است .شما چنانچه تا به حال‌ تمرینات تی آر ایکس را اعمال نداده اید طناب های سیاه و زرد تی آر ایکس را در سالن های ورزشی دیده‌ اید . TRXورزش‌ حیرت انگیزی خواهد بود و مقصود از ابداع این ورزش‌ ممارست کل تن با بکارگیری از وزن‌ خود‌ شخص خواهد بود با ما همراه باشید در هوشمند اسپرت

اگر قصد دارید آمادگی‌ جسمانی خودتان را نیرودهی نمائید و جسمی شکیل داشته باشید به شما توصیه می کنم TRX می تواند خوب ترین گزینش برای شما باشد‌ . TRX به عنوان یک ورزش‌ شایسته برای ازدیاد استواری تن ، انعطاف پذیری ، استواری عضلات ، چربی سوزی و اعتدال خیلی کاربردی خواهد بود . توان بسیاری که در این ورزش‌ در مقابل دیگر ورزش‌ها‌ استفاده می گردد ، سبب کالری سوزی و چربی سوزی خواهد شد .

آشنایی با تی آر ایکس و ابزار‌ آن

آشنایی با تی آر ایکس و ابزار‌ آن

وسایل مورد‌ احتیاج برای ورزش‌ TRX

✅ قلاب محکم‌
✅ بند تی آر ایکس
✅ دو دسته‌ بدون‌ کش

ابزار TRX خیلی محدود‌ خواهد بود ولی همین وسایل بایستی خیلی بادوام و پایدار باشند تا وزن تن را تحمل‌ کنند . به همین سبب ورزشکاران می‌توانند هرگونه جنبش ورزشی و تمرینات مرتبط به آمادگی‌ جسمانی را بی هیچگونه خطری ارتکاب دهند . بند‌های‌ زرد و مشکی که از دیوار یا سقف‌ قسمتی از سالن ورزشی معلق می باشند ، نشان دهنده بکارگیری از این وسایل برای ازدیاد قدرت تن بعضی اشخاص می باشد .

آشنایی با تی آر ایکس و ابزار‌ آن

آشنایی با تی آر ایکس و ابزار‌ آن

TRX برای چه کسانی مناسب‌ خواهد بود ؟

تمرینهای TRX برای اغلب اشخاص خوب می باشد . به‌ویژه کسانی که به نرمش های استقامتی اشتیاق دارند . تی آر ایکس برای ورزشکاران ماهر تا اشخاص بی‌تجربه پیشنهاد می گردد و فقط‌ گونه تمرین‌ در اشخاص مختلف می باشد . تمرین‌های‌ TRX محدودیت‌ سنی نخواهد داشت و از نوجوانان تا اشخاص میان‌ سال می توانند از این ممارست ها حظ برده و ثبات تن خویش را بالا‌ ببرند .

آشنایی با تی آر ایکس و ابزار‌ آن

آشنایی با تی آر ایکس و ابزار‌ آن

مزایای ورزش‌ TRX برای تن

از جمله عالی ترین ورزش‌‌های‌ جدید برای نفع‌بردن از تمرینات یومیه برای واردشدن به تناسب‌ اندام‌ TRX خواهد بود . بیشتر اشخاص علاقمند می باشند ، تا با تعلم تلاش های ورزشی TRX ، دستور کار ورزشی خویش را به عالی ترین حالت پیش‌ ببرند . این ورزش‌ با به جنبش در آوردن‌ همه عضلات از جمله عضلات حقیقی ، جانبی و حتی کوچک‌ منتهی به نیرودهی عضلات خواهد شد . خوب تر خواهد بود این ورزش‌ را در دستور کار ورزشی خودتان گنجانده تا از مزایا آن برای رسیدن‌ به صحت تن خودتان بهره‌ ببرید .

آشنایی با تی آر ایکس و ابزار‌ آن

آشنایی با تی آر ایکس و ابزار‌ آن

افزایش توان و نیروی قلب‌

حرکات به عمل گرفته شده‌ در ورزش‌ تی آر ایکس افزون بر درگیر‌ کردن‌ عضله ها و ازدیاد تپش قلب‌ ، اندام‌‌های‌ دیگر تن را هم درگیر‌ می نماید . چگونگی معلقی که به وسیله اعمال خیلی از تمرینات TRX تولید می گردد ، موجب انقباض خیلی از عضله ها گشته و اعتدال تن را نگهداری می کند . در این شکل تن به اکسیژن زیادی احتیاج خواهد داشت . این موردها سبب می گردد تا تپش قلب‌ بالا‌ رفته و دم‌وبازدم سریع‌تر گردد . به همین علت خواهد بود که TRX موجب نیرودهی توان و قلب‌ خواهد شد .

نکات بااهمیت پیش از آغاز ورزش‌ تی آر ایکس

✅ قبل از آغاز تمرین‌های‌ تی آر ایکس حتما تن خود‌ را گرم بکنید . این موجب می گردد تا تن شما برای حرکات‌ روبراه باشد‌ و گرفتار صدمه و آسیب نشوید .

✅ قبل از آغاز ممارست آسوده‌خاطر شوید که بند‌ تی آر ایکس خیلی خوب وصل شده‌ تا در وقت تمرین‌ رها نشود و به شما لطمه وارد بکند.

✅ از پوشش های آزاد‌ و کشی و کفش‌ خوب بکارگیری نمائید .

✅ در شکل خستگی‌ استراحت‌ بکنید و زیاد از حد به خودتان فشار‌ وارد نکنید .

✅ بهتر خواهد بود برای جلوگیری از ظهور صدمه روی سطح‌ پوست‌ ، از ارتباط با بند‌های‌ تی آر ایکس اجتناب نمائید .

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *