کاهش‌ حواس‌پرتی‌ در زمان ورزش : در این نوشته ویژه از هوشمند اسپرت سعی می کنیم شما را با روش های افزایش تمرکز‌ و کاستن حواس پرتی آشنا کنیم . شما بایستی زیادترین استفاده را از مقدار زمانی که در سالن ورزشی خواهید بود ، ببرید ! پیش از رسیدن به سالن ورزشی الزاماً باید حواس‌پرتی‌ هایتان را از خود دور کنید . چرت‌زدن‌ کافی است ، الان زمان تمرکز‌ و دقت می باشد . در این قسمت به شرح 5 شیوه برای این عمل می پردازیم .

چکیده

  • زمان مناسب برای ورزش نمودن را پیدا‌ نمائید . این تایم اکثراً هنگامی است که شما دارنده زیادترین توان می باشید.
  • کلکسیونی از موزیک های مطلوب خویش را جهت ازدیاد تمایل به ورزش مهیا نمائید.
  • با مرکزیت روی تکنیکها قادر خواهید بود حواس‌پرتی‌ خویش را بکاهید.

مقصود خویش را معلوم کرده و آن را تجسم نمائید

هنگامی که در سالن ورزشی قدم می زنید ، باید شکلی کاملا واضح از هدف خویش را تجسم‌ نمایید؛ به طورمثال آزمون پیش‌رو‌ ، پاهای قدرتمند و… مقصود بلندمدت خویش را از یاد نبرید ، اگر چه باید هدف های کوتاه‌ مدتی را همچنین برای هر جلسه‌ ی ممارست خود مشخص کنید؛ مشابه 2 دقیقه بیشتر دویدن‌ ، سوزاندن‌ 50 کالری زیادتر و یا هر مورد دیگری . فقط حتما دقت نمایید که باید برای رسیدن به این مقصود باز تقلا نمائید . با حصول به اهداف کوتاه‌ مدت‌ هفتگی ، رسیدن به مقصود نهایی نیز کوتاه تر می گردد . ذهن خود را تمرکزیافته نمائید و اجازه‌ ندهید هیچ موردی شما را متوقف نماید .

کاهش‌ حواس‌پرتی‌ در زمان ورزش

درست زمان‌ بندی کنید

این جمله خیلی به گوشتان خورده که “گرفتاری های محل کار خویش را به خانه‌ نبرید .” ؟ خب ، آنها را به سالن ورزشی هم نیاورید ! تشویش درباره اتفاقاتی که در طی روز‌ برای شما افتاده تاثیر بدی روی جلسه های ممارست می گذارد . وقتی را هم برای هدف های تناسب جسم خود قرار دهید .

صحت و تناسب تن یکی از ترجیح های من می باشد . اولویت می دهم ابتدا صبح که ذهنم رها می باشد و توان کاملی دارم به نرمش بپردازم ، پیش از آنکه هر حادثه دیگری رخ بدهد !

زمان مناسب برای ورزش‌ کردن را پیدا نمائید . این دوران در بیشتر موارد زمانی است که زیادترین توان را برای حصول به هدف های خود دارید . اگر تفکر می نمائید چنین وقتی ندارید ، انگیزههای خود را مجددا آنالیز نمائید .

کاهش‌ حواس‌پرتی‌ در زمان ورزش

کاهش‌ حواس‌پرتی‌ در زمان ورزش

استفاده از لیست آهنگهای محبوب

کلکسیونی از موزیک های محبوب خویش را برای ازدیاد میل به ورزش‌ آماده نمائید . قلب‌ و عضله های خویش را با ضرب آهنگ تنظیم‌ نمائید .

کاهش‌ حواس‌پرتی‌ در زمان ورزش

ورزش را در بر بگیرید

اگر به شکل ورزش نمودن خویش دقت نمی نمائید ، بایستی منتظر آسیب هایی در آینده باشید . پیش از اجرای هر جنبشی از شیوه درست اجرای آن اطمینان حاصل نمایید . با عضله هایی که در زمان جنبش درگیر می شوند ارتباط داشته باشید . با مرکزیت روی روش ها می توانید پریشان‌حواسی خویش را کم نمائید ، به همین دلیل در سالن های ورزشی آینه قرار می دهند . از آنها برای پیگیری نمودن روند ترقی و ازدیاد انگیزه‌ بکارگیری نمائید نه برای اینکه مشاهده کنید شخص پشت‌ سرتان چه حرکتی انجام می دهد !

با هدف ورزش‌ نمائید

اگر برای ورزش خویش دستور کار نداشته باشید ، تنها وقت خود را از بین می برید . در این حالت شما در را برای وصول پریشان‌حواسی باز میگذارید . بروشوری برای آنالیز حرکت های خویش داشته باشید ، اینکه از چه دستگاههایی بکارگیری نموده اید ، چه دمبلهایی استفاده کرده اید و با چه شتابی ورزش نموده اید .

روند ورزش خویش را ردگیری نمائید و با انگیزه و دقت از یک جنبش به جنبش دیگر بروید . اینکه یک قسمت بنشینید و پیگیر این باشید که چه چیزی برای شما مناسب است ، وجاهت ویژه ای نخواهد داشت .

کاهش‌ حواس‌پرتی‌ در زمان ورزش

کاهش‌ حواس‌پرتی‌ در زمان ورزش

نتیجه گیری

ورزش نمودن باید با ترقی بسیار همراه گردد . درصورتی‌که ندانید در چه حالتی هستید ، نمی دانید هدفتان چیست . دستور کاری منظم برای رسیدن به هدف های خود آماده بکنید . هنگامی در کنار قفسه ی دمبلها مانده اید و آپدیتهای ESPN را مشاهده می نمائید ، درصورتی‌که کسی از شما بپرسد : “آیا کمک لازم دارید ؟” بدانید که تمرکزتان را از دست داده اید .

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *