انواع ورزش های ماجراجویانه

انواع ورزش های ماجراجویانه

 

انواع ورزش های ماجراجویانه ،ورزش‌های ماجراجویانه با ترکیب خطر، سرعت و ارتفاع، از جمله تفریح‌های جذاب هستند که اوج هیجان را پیشکش گردشگرانی از سراسر دنیا می‌کنند.با هوشمند اسپرت همراه باشید.

گردشگران زیادی وسوسه می‌شوند که تمام تعطیلات خود را در سواحل آفتابی دبی، پایتخت گردشگری امارات متحده عربی، به استراحت بپردازند؛ اما باید بدانید که این گوشه از جهان، مملو از فعالیت‌های مهیج، ورزش‌های جدید و باورنکردنی است.می‌توانید در ماسه‌ها، دریا و برف، ماجراجویی‌های جالب و بی‌نظیری را تجربه کنید؛ به‌خصوص که تمام آن‌ها فاصله کوتاهی با یکدیگر دارند. بله، درست شنیدید، برف! در این مقاله  شما را با اسکی، مسابقات فرمول یک، ویک‌بردینگ و… آشنا می‌کنیم.

۱. اسکی روی ماسه و سافاری‌های صحرایی
انواع ورزش های ماجراجویانه

انواع ورزش های ماجراجویانه

صحراهای شنی و وسیع دبی، با رنگ‌ها و شکل‌های مختلف، درست پشت سازه‌های غول‌پیکر معماری این شهر قرار گرفته‌اند. سوارکاران مشهور اماراتی به‌سمت بیگ هد (Big Head) می‌روند؛ محوطه‌ای که مملو از هزار تپه شنی است و می‌توان به تماشای موتورسواران کوآد (نوعی موتور چهارچرخ با لاستیک‌های بسیار پهن)، رانندگان ماشین‌های آفرود و اسکی‌سواران روی ماسه پرداخت که از لبه‌ها و نوک‌ تپه‌ها به پایین پرت می‌کنند.

شما هم دوست دارید، این تفریح‌ها را امتحان کنید؟ شرکت‌های ارائه‌دهنده ورزش‌های ماجراجویانه، علاقه‌مندان را به بالای تپه‌های شنی نسبتا بلند می‌برند، آن‌ها را با تسمه به تخته اسکی می‌بندند و با سرعت و نیروی زیاد به‌سمت پایین دامنه‌ها هل می‌دهند. بیشتر شرکت‌ها به‌صورت رایگان، گردشگران را با جیپ‌های سافاری یا موتورهای کوآد راهی سفری دلهره‌آور در شن‌ها می‌کنند. نگران صدمه‌خوردن در حین لغزیدن یا چرخش‌ها نباشید؛ اما خود را آماده کوهنوردی تا بالای تل‌های شنی کنید. علاوه بر این، تماشای غروب صحرا را از دست ندهید؛ جایی که رنگ‌های صورتی روشن، نارنجی، زرد و ارغوانی با محو شدن غزال‌ها در افق، با هم ترکیب می‌شوند.

۲. اسکی و اسنوبرد سواری

انواع ورزش های ماجراجویانه

در دمای ۲- تا ۹- درجه سانتی‌گراد، تصور می‌کنید که در دامنه‌های کوه آلپ سوئیس هستید
در مرکز شهر دبی، یخچال بسیار بزرگی قرار دارد که بزرگ‌ترین محوطه اسکی‌سواری ساخت انسان در کل دنیا به شمار می‌رود. بازدیدکنندگان در داخل پیست اسکی دبی با ۶۰۰۰ تُن برف پودری و شیبی ۴۰۰ متری روبه‌رو خواهند شد. دمای این یخچال به منفی دو تا منفی ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و به این ترتیب می‌توانید تصور کنید که به‌جای صحرای سوزان، در دامنه‌های آلپ سوئیس هستید.

۳. رانندگی فرمول یک

انواع ورزش های ماجراجویانه
تجربه رانندگی در اتودورم دبی (Dubai Autodrome)، همان چیزی است که گرشگران به دنبالش هستند تا خود را شبیه به لوئیس همیلتون کنند. پس از آموزشی سریع، مبتدیان علاقه‌مند، به داخل یک خودروی فوق سبک ۱۸۰ اسب بخار، هدایت می‌شوند تا در مسیری به طول ۱٫۶ کیلومتر رانندگی کنند.

شما در آئودی تی‌تی‌اس تقویت‌شده، سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در چهار ثانیه تجربه خواهید کرد. صدای غرش موتور و بوی لاستیک‌ها با پیچیدن در ۱۷ پیچ تکنیکی پیست فرمول یک، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای هر راننده‌ای رقم خواهد زد. با دورزدن در مسیر مسابقه، می‌توان فهمید که رانندگان فرمول یک تا چه اندازه در معرض آسیب قرار دارند؛ یک حرکت اشتباه ممکن است منجر به تصادف با خودروی کناری شود و چیزی غیر از بدنه طراحی‌شده با فایبرگلس برای محافظت وجود ندارد.

۴. ویک‌بردینگ

انواع ورزش های ماجراجویانه

ویک‌بردینگ، به سواری روی تخته‌ای کوتاه و پهن مانند تخته موج‌سواری می‌گویند که با انجام حرکات آکروباتیک در حین کشیده‌شدن پشت یک قایق موتوری همراه است.

هنگام ویک‌بردینگ، با سرعت ۶۴٫۴ کیلومتر بر ساعت روی آب حرکت خواهید کرد؛ در حالی که آب گرم خلیج به‌صورت شما می‌خورد و هیجانی مثل اسنوبردینگ را تجربه خواهید کرد؛ با این تفاوت که اگر زمین بخورید، صدمه نخواهید دید. در منطقه جبل علی دبی، افراد مشتاق خطر و هیجان، محلی دنج و عالی را برای انجام این فعالیت پیدا خواهند کرد.

ویک‌بردینگ، برخلاف موج‌سواری یا کایت بردینگ، بهتر است که در آب آرام انجام شود؛ زمانی که آب مانند شیشه و کاملا بی‌حرکت است. در نزدیکی اقامتگاه و اسپای خلیج جبل علی و در قله مشرف به نخل جبل علی، دریاچه‌ی کم‌عمق و راکدی به وجود آمده است که بازدیدکنندگان می‌توانند با کابلی که به یک قایق وصل شده است، روی آب سُر بخورند. این تجربه چه برای مبتدیانی که اولین پرش از روی موج را یاد می‌گیرند و چه برای افراد حرفه‌ای‌ که چرخش‌های ۳۶۰ درجه می‌زنند، با افزایش آدرنالین خون و هیجان همراه است.

۵. پارک آبی آکواونچر

انواع ورزش های ماجراجویانه

انواع ورزش های ماجراجویانه

لیپ آو فیت (Leap of Faith)، بلندترین و ترسناک‌ترین سرسره آبی جهان در پارک آبی آکواونچر در آتلانتیس است

از شیب‌هایی به طول ۲٫۶ کیلومتر بپرید؛ خودتان را با سرعت زیاد از میان مخزن کوسه پرتاب کنید یا در ارتفاع ۲۳ متری، روی دریچه‌ای بایستید که ناگهان زیر پایتان باز می‌شود و شما را از داخل لوله‌ای پیچ‌دار عبور می‌دهد. این تجربه را می‌توانید در پارک آبی آکواونچر در جزایر نخل آتلانتیس داشته باشید.

سرسره‌ها از بین ساختمان‌هایی با موضوع خاورمیانه باستانی عبور می‌کنند و از آن بالا می‌توانید، چشم‌انداز مجمع‌الجزایر نخل جمیره با دریای آرام فیروزه‌ای و پس‌زمینه‌ای از آسمان‌خراش‌های شهر را تماشا کنید؛ مناظری خارق‌العاده و مسحور کننده که هنگام سقوط، حواس‌ شما را پرت خواهند کرد.

۶. چتربازی (Skydiving)

انواع ورزش های ماجراجویانه

انواع ورزش های ماجراجویانه

آیا پریدن از هواپیما در ارتفاع ۴۰۰۰ متری، شما را به هیجان می‌آورد؟ اسکای دایو دبی، با ارائه چترهای دونفره و حضور یک مربی مجرب بر فراز مجمع‌الجزایر بی‌نظیر نخل جمیره، روزی به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. پس از سقوطی یک دقیقه‌ای، چتر شما در ارتفاع ۱۸۰۰ متری باز می‌شود؛ جایی که می‌توانید چشم‌اندازهای جزایر مصنوعی دبی، آسمان‌خراش‌ها و صحرای بی‌کران را تماشا کرده، به‌تدریج ارتفاع کم کنید و به زمین نزدیک شوید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *